joi, aprilie 8

paine si circ

De câtva timp se tot perinda pe mini-câmpul din fata gării de vest o grămadă de circuri, unele cu tarife mai mici, altele mai mari dar toate, şi credeţi-ma pe cuvânt, absolut toate îşi fac reclama cu boxele date la maxim prin oraş.
Ma rog, trecând peste acest inconvenient, eu chiar mi-as fi dorit sa vad elefanţi şi îmblânzitori de şerpi, dar 30 lei mi se pare o suma cam mare sa dau eu (nesalariata deocamdată) pe o pofta iscata asa, dintr-o data. In schimb, afişul cu " Joi, 8 aprilie, biletul 10 lei" m-a convins! Si ca sa nu merg singura, ca doar omul este animal de turma, mi-am sunat o prietena, care şi-a sunat o prietena şi asa mai departe. Nu ştiu exact cine pe cine a sunat, cert este ca m-am înfiinţat în fata casei de bilete cerând mandra: "10 bilete, va rog!" Deja îmi imaginam hipopotami şi elefanţi maiesutosi şi crocodili, neapărat crocodili. Cu aceasta ocazie mi-am adus aminte ca ultima data când am fost la circ eram copil şi ca m-au fascinat dresorii şi nu animalele. Ştiu şi acum ca acei oameni mi s-au părut cu adevărat puternici fiindcă erau în stare sa facă acele animale sa se mişte sau sa stea pe loc după bunul lor plac (ce sa spun, eram fascinata de putere de mica) şi ca mult timp după aia mi-am dorit sa fiu ca ei. Dar asta e alta poveste...
Pe la 6 fără un sfert aşteptam nerăbdătoare sa apară toată lumea. Era deja îmbulzeală la intrare! Dupa ce am împărţit biletele am intrat şi m-au apucat nervii! Având în vedere ca fusese promoţie idioţii au vândut mai multe bilete decât încăpeau oameni în amărâtul ala de cort! Astfel, părinţi, bunici pisici, şi mai ales copii cu vârste intre 2 şi 7 ani stăteau înghesuiti ca sardelele! Mi se pare absurd sa faci asa ceva. Ideea promoţiei de început e sa afle lumea de tine, sa-ţi faci clienţi, adică sa vorbească lumea frumos de tine, nu sa câştigi în prima zi cât pentru toată stagiunea! Whatever. De asemenea mi se pare stupid ca o mama de copil mic, care şi-a adus odrasla sa-ţi vadă maimuţoii, sa fie nevoita sa ţină copilul în picioare sau în brate 2 ore cât durează spectacolul. Acuma, eu recunosc ca îmi sare ţandăra repede dar, în locul mamelor prezente ma jur ca i-as fi lăsat pe organizatori cu plodul în brate! Am plecat după 15 minute, sigura ieşire fiind aceeaşi cu portiţa prin care organizatorii dădeau drumul puhoiului înăuntru! Iar m-am enervat când am văzut una din matahalele de la portiţă urlând după un copil (şi când zic copil ma refer aici la o odraslă de pana în 7 ani)  care se presupunea ca intrase fără sa arate biletul deşi în fata matahalei stătea o mama de copil care încerca cu disperare sa-i explice boului ca avea ea şi biletul plodului! Am jurat ca nu mai calc în circ la cort, indiferent cât de tare mi-as dori sa vad animale si dresori! Ma păstrez pt Cirque du Soleil ca aia chiar merita banii!
Intr-o alta ordine de idei, într-o zi normala un bilet adulţi costa 30 lei pe băncuţă şi 40 lei la loja iar copiii pana în 14 ani plătesc 20 lei. Pe băncuţă înseamnă circa o palma de loc pe nişte bănci ca de stadion comunist, vechi şi putrezite iar loja este reprezentata de nişte scaune de plastic îndesate aproape de scena dar s-ar putea sa fiu eu rautacioasa!

Niciun comentariu: