sâmbătă, aprilie 3

Happy Easter!

Printre primele mele amintiri de Paşte se numără una în care eram în brate la bunicul meu şi stăteam la coada la biserica sa ne împărtăşim! Si bunicul meu, care n-a fost niciodată un om bisericos se uita încurcat la lumea din jurul lui şi-mi explica sa fac şi eu ca cei dinaintea noastră! Ştiu ca aveam 7 ani cînd a murit bunicul meu şi asta se întîmpla cu cîţiva ani înainte! Mi se pare ciudat cum memoria alege evenimentele pe care şi le însuşeşte. Spre exemplu, nu pot sa-mi aduc exact aminte ce am făcut ieri dar reţin cu o uimitoare acurateţe detalii din copilăria mea! Revenind, ala a fost printre ultimele Paşti petrecute în Bucureşti cu ai mei. Apoi m-am întors la Constanta, şi mergeam sîmbăta cu toţi copii din cartier sa ne împărtăşim la biserica din Coiciu!  Din Coiciu ţin minte toată săptămîna mare de la Florii, cînd jumuleam toate florile din curte sa le duc la biserica şi ma întorceam triumfătoare acasă cu un mănunchi de salcie îmbobocită, la denii, 12 evanghelii şi culminînd cu prohodul cînd ne înghesuiam cu toţii sa trecem pe sub aer! Tin minte ca ne îmbrăcam cu ce aveam mai nou şi mai frumos acasă, ţin minte ca sufeream teribil ca toată ziua de sîmbătă nu puteam sa pup pe nimeni şi încă mai am în nări mirosul de cozonac care te lovea de cum intrai pe poarta la mamaia! Mai tîrziu m-am mutat la bloc, şi am adunat o gaşcă mare cu care urmam tradiţiile de Paste şi plecam în săptămîna mare la biserica vreo 10-20 copii iar în noaptea de înviere eram noi şi în spatele nostru grupul de mame aferente! acum nu mai stiu ce fac marea majoritate din oamenii care ma însoţeau în pereginarile mele religioase!
Fac aceasta recapitulare deoarece Pastele de anul asta e unul atipic, atît prin faptul ca e primul pe care nu îl petrec cu familia cît şi prin faptul ca sunt într-o alta regiune a tarii, cu alte obiceiuri, pe care eu abia acum le învăţ! Aştept cu nerăbdare sa iau pasca dis de dimineaţa şi lumina la miezul nopţii... sa-mi fac noi amintiri şi sa nu le uit nici pe cele vechi!

Niciun comentariu: