sâmbătă, martie 10

Somnul bebelului


Treaba cu somnul copilului s-a dovedit pe cat de complicata si elaborata, pe atat de exasperanta...
Cand am adus-o de la maternitate Puputza dormea perfect. Prin perfect se intelege se trezea din 3 in 3 ore sa manance si sa fie schimbata. Cand a venit pt prima data doctorita sa o vada s-a mirat ca nu are colici si mi-a lasat lista cu medicamente pt colici. Din acea seara s-a dus naibii somnul ei linistit, si implicit si al meu.
Au urmat nopti cu bebe marait si plangacios, cu dureri de burtica mai mult sau mai putin grave, cu mine plimband copilul in brate prin casa...Nu dormea decat foarte putin, se trezea urland, nu se linistea nici cum... Plangeam langa ea de neputinta. Am si acuma pe noptiera toata gama de medicamente impotriva colicilor...Atunci am hotarat sa o iau in pat langa mine!
In fine, dupa cam 2 saptamani fi-mea isi facuse program: se culca la 2, se trezea la 6, manca, apoi dormea pana la 10-11. Era vis! Inca ma mai plimbam cu ea prin casa daaar, era cu muuuult mai bine.
 Apoi au aparut puseurile de crestere... Astea sunt zile in care iti vine sa iti iei campii: copilul nu doarme, vrea tzatza non stop, adoarme la san ca in 15 min sa se trezeasca urland si asa mai departe. De revelion fi-mea s-a culcat la 4 (noi ne-am fi bagat la somn de la 2), si de atunci a  inceput sa adoarma numai la 4 dimineata.
 Asta a fost momentul cand am decis ca nu se mai poate si am cautat informatii. M-am apucat sa citesc Healthy Sleep Habits, Happy Child, carte recomandata de Peasy si incet incet m-am luminat. Cu incapatanarea specifica la noi in familie am ignorat cu desavarsire pasajul care spunea ca nu poti sa faci un program de somn unui copil mai mic de 4 luni (fi-mea avand cam 1 luna jumate, 2 maxim pe vremea aia) i am inceput sa aplic metoda explicata acolo. Si a mers. In carte spunea ca pentru a avea un somn de lunga durata si buna calitate noaptea, copilul trebuie sa doarma bine ziua. de asemenea, pt a nu deveni Hyper in timpul zilei copilul nu trebuie sa stea treaz mai mult de 2 ore legate.
Cand a dormit pt prima data toata noaptea am dormit dezvelita langa ea. Era 11 seara si adormise. O pusesem in pat peste cuvertura, sigura ca se trezeste in max juma de ora. S-a trezit la 6 dimineatza, vesela si cu pofta de mancare. Era prima zi in care am culcat-o la fiecare 1 ora jumate. Incet incet am ajuns la un alt program. Acum doarme de la 9 la 4, si de la 4 la 7. E perfect!

Niciun comentariu: